Belépés
Elfelejtettem a jelszavamat

4 legjobb user generated content online vállalkozási tipus

2022-11-30
Az user generated content online vállalkozások csak mostanában jelentek meg. De már most látszik, mennyire széles lehet ez az online vállalkozási tipus skálája. Mondhatjuk, hogy csak a vállalkozók fantáziája szab határt annak, hogy hány altipus jelenik meg. Én az altipusok meghatározásakor abból indultam ki, hogy az user generated content online vállalkozás milyen forrásból biztosítja a vállalkozó jövedelmét.

Az user generated content online vállalkozások csak mostanában jelentek meg. De már most látszik, mennyire széles lehet ez az online vállalkozási tipus skálája. Mondhatjuk, hogy csak a vállalkozók fantáziája szab határt annak, hogy hány altipus jelenik meg. Én az altipusok meghatározásakor abból indultam ki, hogy az user generated content online vállalkozás milyen forrásból biztosítja a vállalkozó jövedelmét. Ez szerint négy fő tipust különböztetek meg, amelyek közül kettő nagyban hasonlít, de mégis jelentős eltérés van köztük (1. és 3. tipus). Biztos azonban, hogy az user generated content vállalkozási ötletek fejlődésével egyre újabb és újabb tipusú ilyen online vállalkozások jelennek majd meg. Az a négy ötlet azonban, amellyel bemutatom az egyes user generated content online vállalkozásokat talán örökre velünk marad, mint az egyik legjobb online vállalkozási ötletek.

  1. Jelentesd meg a szerzők versét

Verse helyett akár novelláját, rajzát, ruhatervének rajzát, grafikáját, a szerző által készített fényképet is írhattam volna. Az ötletet a nagyszámú irodalmi oldal adta, ahol a szerzők megjelenési díj ellenében megjelentetik verseiket. A lényeg ugyanis az, hogy a beküldött alkotás ne foglaljon sok helyet. Ezért a több oldalas novella helyett job a legtöbb 40 soros vers, mert az egy könyvoldalon elfér. A verseket megjelentető honlapok általában 5-15 dollárnak megfelelő összeget kérnek egy-egy versért. Ezek egyelőre azzal a gonddal küszködnek, hogy embereket kell alkalmazni az alkotások feltöltésére. Ha te olyan oldalt készítesz, vagy készitetsz, amely az adott összeg befizetése után lehetővé teszi a szerzőnek, hogy maga töltse fel a versét, nincs szükséged egyetlen munkásra sem.

Egészítsd ki a rendszert azzal, hogy az a szerző, akinek verse kap 100 “tetszik”-et és “megosztást”, kap 10 dollárt. Ez neked külön költséget jelent ugyan, de biztosítja, hogy az oldaladra sok látogató érkezik, ami egyrészt azért is jó, mert azok között biztosan lesz újabb tolforgató, másrészt azért mert hamar eléred a nagy látogatottságot, amivel már arra is számíthatsz, hogy a gyárak, kiadóházak, rendezvényszervezők szivesen hirdetnek majd nálad. Egy-egy hirdetést 300-500 dollár ellenében egy hónapig maradhat megtekinthető.

Az ötletet még valamivel megtoldhatod: Időről időre könyv formájában is megjelentetheted az user generated content tipusú online vállalkozásod honlapján megjelentetett verseket. Ajánlom, hogy a szerzőkkel köss előre szerződést és csak annak a verse kerüljön bele a könyvbe, aki előre kifizette a könyv árát. Az egyedi könyveket nyomtató nyomdák 8-10 dollárért kinyomnak egy ilyen könyvet. Az adók és a szállítási díj is megoldható ugyanennyiből. Tehát ha mondjuk 27 dolárért adod a könyvet, már legalább 7 dollárt keresel könyvenként. Egy ilyen 160-180 oldalas könyvben, a könyv szükséges oldalait (címlap, tartalomjegyzék, impressum oldal, stb) 150-170 alkotó verse fér el. Ha mindenki csak egy példányt rendel, ami a gyakorlat szerint nagyon ritka eset, máris keresel a könyv magánkiadásán 1000-1500 dollárt. A már bejáródott irodalmi oldalak gyakorlata azt mutatja, hogy havonta 1-2 ilyen könyvet lehet kiadni és a szerzők általában 2-10 könyvet rendelnek.

A rendszer nehézsége: Kell 15-20 vers már induláskor. Ezek lehetnek a te verseid is, vagy meghirdethetsz egy akciót, hogy aki hoz 2, vagy több fizetős szerzőt, az ingyen jelentetheti meg a versét. A rendszert hirdetni kell az irodakmi oldalakon és a középiskolások között (Ők a leggyakoribb versírók). Arra kell számítanod, hogy indulás után 90-120 napos folyamatos hirdetéssel már olyan szintre ér az oldal, hogy csökkentheted a hirdetések számát.

  1. Szervezz szépségversenyt

A 16-25 éves lányok és nők szivessen részt vesznek ilyen vetélkedőkön. Készíts egy olyan oldalt, amelyre a lányok feltölthetik adataikat (név, magasság, súly, mellbőség, derékbőség, csipőbőség) és egy arcképüket és fürdőruhás képüket. A rendszert úgy kell megszervezni, hogy a lányoknak előre jelentkezni kell, majd kapnak egy kódot, aminek a segítségével feltölthetik az adataikat és a képüket. Ezzel egyrészt csökkented annak az esélyét, hogy valaki adatait annak tudta és beleegyezése nélkül más feltöltse, másrészt az oldalán megjelenik a kód, amivel egy emelt díjas SMS-el szavazhatnak rá az oldal látogatói. A lányok ingyen tölthetik fel az adataikat, a te jövedelmed az emelt díjas SMS-ből lesz.

A rendszer nehézsége, hogy az induláshoz 15-20 jelentkezőnek kell lennie. A hagyományos szépségversenyek szervezői ezt úgy oldják meg, hogy a verseny előtt 30-60 nappal már hirdetik a versenyt. Tedd te is ezt.

Szervezhetsz baba szépségversenyt, kutya, vagy macska szépségversenyt, legszebb virágoskert, legszebb torta, legszebb menyasszony, vagy más hasonló szépségversenyt is.

  1. Jókivánság oldal

Az oldal lényege két emberi tulajdonságon alapszik: Az első, hogy az emberek szeretnek szerepelni. A második az, hogy ha valakinek valami jót kivánnak, szeretik, ha azt más is tudja. Szervezz egy olyan user generated content tipusú oldalt, ahol az emberek adott összeg, mondjuk 17-57 dollár befizetése után 1-2 perces szelfi videón (amit a telefonjukkal felvehetnek) minden jót kivánnak ismerősüknek nyugdíjba vonulásuk, névnapjuk, születésnapjuk, gyermekük születése, diplomálásuk, vagy bármilyen más alkalomból. A rendszer azután elküldi nekik azt az URL címet, amelyen az ő videójuk megtekinthető. Ezzel az URL címmel azután ők megmutathatják az ismerősüknek, hogy milyen üdvözletet küldtek.

A rendszer indításához szükséged lesz 15-20 üzenetre. Ezt az ismerőseid és barátaid elkészíthetik és ingyen megjelentetheted nekik.

  1. Vállalkozások bemutatkozása

Az online vállalkozások időszakában naponta több millio új vállalkozás jön létre. Kivétel nélkül azzal küzdenek, hogy az emberek nem tudnak róluk, tehát kevés a potenciális vevőjük. Nincs referenciájuk sem, a fogyasztók még nem értékelték termékeiket, szolgáltatásaikat, így nincs mivel marketing kampányt szervezniük. Indíts egy olyan user generated content online vállalkozást, amely lehetővé teszi, hogy az induló vállalkozás feltöltsön egy 1-3 oldalnyi írott anyagot és 2-5 képet. Mindezt a reklámot egy hónapra havi 300-500 dollárért. (Ha egyszerre csak 10 vállalkozás lesz az oldaladon, már megvan a havi kereseted.) Az oldalon legyen egy felhívás az olvasók számára, hogy 1 pontért adhatnak egy 300-600 karakterhelyes értékelést. Ezek a bejegyzése ne látszódjonak, hogy az olvasó ne tudja, ha egy vállalatnak még nincs értékelése. Persze, te és az ismerőseid is adhattok értékelést. Azután az az olvasó aki összegyüjt 100 pontot, kap 100 dollárt. Ha a látogatottságnövelést szeretnéd biztosítani, ezt kiegészítheted azzal, hogy aki hoz 3-5 új értékelő-olvasót, az is ér 1 pontot.

Ennek a vállalkozásnak az a gyenge pontja, hogy a kezdetben neked kell leveleket, ajánlatokat küldeni a vállalkozásoknak. Később már ez nem lesz gond. Mindenki ott akar  hirdetni, ahol a nagyobb tömeg is hirdet.

Hozzászólások (0)