Belépés
Elfelejtettem a jelszavamat

Hogyan adj fel hirdatést úgy, hogy az a marketinged alapja legyen?

2022-11-18
A statisztikai adaok azt mondják, hogy csak minden századik online vállalkozás tud megélni a munkájából és csak minden tizezredik lesz sikere. Miért? Hisz soha sem lehetett egyszerűbben és olcsóbban vállalkozást indítani, mint most az online vállalkozások korában. A legtöbb online vállalkozó ott rontja el, hogy rosz, vagy egyáltalán nincs marketing terve, a hirdetése meg csapnivalóan rosz. Pedig hirdetés és jó marketing nélkül sohasem találnak rá online vállalkozásodra a potenciális vásárlók.

Hogyan adj fel hirdatést úgy, hogy az a marketinged alapja legyen?

Hogyan hirdesd sikeresen a termékedet, vagy a szolgáltatásodat? Ha szeretnél többet megtudni arról, hogy hogyan legyél sikeres online vállalkozó, aki olcsón és jól hirdet, kérd tőlem a „Hogyan hirdesd a termékedet, vagy a  szolgáltatásodat? című anyagot a következő címen: miksa.beer@gmail.com. A tárgy mezőbe írd be: Hogyan hirdesd sikeresen a termékedet, vagy a szolgáltatásodat. Az online vállalkozások esetében ez fennmaradásuk és sikerük központi kérdése.

Nagyszámú születő vállalkozások világában élünk. Soha korábban nem lehetett ilyen könnyen vállalkozást indítani, mint most az internet világában. Sajnos, ahogy növekszik az internetes és online vállalkozások száma, úgy növekszik azok a vállalkozások száma, amelyek egy-két év mulva becsukják a kapuikat, mert nem tudnak úgy dolgozni, termelni és eladni, hogy abból megélhessenek a tulajdonosok, munkások.  

A hirdetés létfontosságú lett. Elsősorban az induló és a kis vállalkozások számára fontos. És fontos mindazoknak, akik új piacra szeretnének lépni. Az online világban fokozottan érvényes az a régi gazdasági igazság, hogy „Akiről nem tudnak, az nem is létezik”. Legalább is a vevők számára. Ez pedig egyenlő a bukással.

De nem mindegy, hogy hogyan hirdetünk. Az új vállalkozók nagy többségére, mintegy 80 százalékára az a jellemző, hogy rosszul hirdet. A későbbiekben majd elmondanák néhány konkrét hibát is. Tanulni azokból is lehet. És a legjobb mások hibáiból tanulni.

Az online vállalkozások hirdetéseiről általában

Azt mondtam az online  vállalkozásoknál ugyanis sokkal kisebb erőfeszítéssel lehet eredményt elérni mint a hagyományos vállalkozások esetében. Vigyázat: Nem azt mondtam, hogy munka nélkül lehet eredményt elérni, hanem azt, hogy kisebb erőfeszítésre van szükség ahhoz, hogy az online vállalkozásod pénzt termeljen neked. És itt nem csak a termékek gyártásáról, szolgáltatás nyujtásáról van szó, hanem az eredményes hirdetésről is. Az online gazdasági világgal a vállalkozók előtt kinyilt a világpiac. Ez határtalan lehetőség. De ebben a lehetőségben az is benne van, hogy beszélned kell magadról. Hirdetni kell magad. Ugyanis, itt minden korábbinál igaz az a gazdasági közmondás, hogy „Akit nem ismernek, az nem is létezik”.

És a te vállalkozásodat neked kell hirdetneed. Ha ugyanis te nem hirdeted a vállalkozásodat, nehezen fogja bárki is azt megtalálni. Hidd el, beléphetsz bármilyen, magát sikeresnek mondó rendszerbe, megveheted a legdrágább sikeresnek mondott látogatókat toborozó internetes programot, fizethetsz bárkinek bármennyit, az online vállalkozásod csak akkor hoz neked sok látogatót, potenciális kliens és keresetet, ha te dolgozol azon, hogy az online vállalkozásod ismert legyen.

Ez ugyan néha egy kicsit unalmas munka. De olcsón, akár ingyen is megtehető és eredményt ad. Nincs legjobb és egyetlen hirdetőfelület. Reklámszervezésben dolgoztam. Nemzetközi cégem volt és kiváltságos helyzetünk. Mi is azt mondtuk, hogy aki nem nálunk hirdet, az elveszett ember. De az igazság az, hogy még vagy egy tucat nagy, a cégünktől nagyobb, és sok száz kis hirdetőcég eredményesen megélt a piacon az én cégem mellett. És voltak olyan igazán sikeres emberek, akik nem vették igénybe egyik hirdető cég szolgáltatását sem, hanem maguk dolgoztak a cégük ismeretségének megteremtésén..

Az sem igaz, hogy az emberek nem szeretik a reklámot. Ezt a rosz reklámot csináló állami védettség alatt levő hirdetésszervező cégek szeretnék elhitetni az emberekkel, hogy minél több konkurens céget kizárjonak a piacról.

Az emberek nem szeretnek rosz reklámot olvasni, nézni, hallgatni. A jót még tovább is adják, azzal sok száz szorosára növelik annak eredményét. Jó reklámot pedig nem csak a reklám szakemberek tudnak csinálni. Lehet, hogy éppen neked jut eszedbe valami jó ötlet.

Együtt könnyebb dolgozni. És ez a cégek reklámozására is igaz. Rendszerint úgy születnek jó reklámok, hogy több cég, 10-20 együttműködik. Ez a rendszer már évszázadok óta kiválóan működik és most az Internet idejében az ilyen együttműködés még jobb eredményt ad, mint korábban.

Együttműködve ingyenes hirdetéssel valamennyi cég sikerét biztosítani lehet. A cégek megtartják önállóságukat, de dolgozni itt is kell az indulásnál. És amit még fontos tudni: Nem érdemes egy ilyen együttműködésben sem lazsálni. Mert azok az online vállalkozások, amelyek tulajdonosai többet és jobban dolgoznak, a közös eredményekből is nagyobb arányban részesülnek. Tehát ha nincs pénzed és sikeres online vállalkozást szeretnél indítani, ajánlom, hogy kapcsolódj be egy ilyen közösségbe és dolgozz eredményesen. Megéri. Amig nem találsz ilyen közösséget, hirdesd egyedül a céged. Ha ebben jó leszel, más hirdető cégek, hirdetési közösségek maguk fognak téged keresni.

A jó marketing alapja a jó hirdetés

A jó marketing alapja a jó hirdetés. A jó hirdetés nem a drága hirdetés, hanem az, amely a lehető legkevesebb költséggel a legtöbb jövedelemnövekedést eredményezi. Természetesen egy induló cégnek a munkája elején többet kell hirdetni és hatásosabb hirdetésre van szüksége. Később lehet „lazítani”, de hirdetésre mindég szükség van. Az a cég, amely nem hirdet, lassan visszacsúszik az eredmények terén. Visszakapaszkodni pedig nehezebb, mint elsőnek megfelelő eredményt elérni.

A jó hirdetés alapkövetelményei:

  1. A termékedről, illetve a szolgáltatásodról szól
  2. Nem bírál más cégeket, mások termékét, vagy szolgáltatását (Mások negatív minősítése nem csak hogy bírósági perhez és pervesztéshez, büntetésfizetéshez vezethet, hanem az olvasók is negatívan értékelik. Ne használj olyan jelzőket, hogy a „legjobb” az „egyetlen megfelelő”, „mindenkinél gyorsabban növekszik”, „mindenkinél jobb”, stb. Az öndicséret büdös .)
  3. Ott jelenik meg, ahol a célcsoportod van, azon a blogon, honlapon vagy közösségi oldalon jelenik meg, amit a célcsoportod olvas, abban az újságban, amelyiket a célcsoportod olvass, abban a rádió és TV programban, amelyet a célcsoportod néz...
  4. A célcsoportodhoz szól
  5. A célcsoportod problémájának megoldására vonatkozik
  6. Arról szól, hogy miért jó a célcsoport tagjainak, ha megveszik a terméket, vagy szolgáltatást
  7. A lehető legolcsóbb, illetve az árához viszonyítva a lehető legjobb eredményt adja terméked, vagy szolgáltatásod népszerűsítésében. Nem biztos, hogy ez az ingyenes hirdetés, de azért az ingyenes hirdetési lehetőséget se hagyd ki. Ha már ingyen adják, fogadd el. Neked csak az idődbe kerül.

Marketing szempontjából milyen a rosz hirdetés? (Tanulj mások hibáiból)

Nagyon sok online vállalkozó ott rontja el, már az elején, hogy nem jó hirdetőfelületet keres, nem jól fogalmazza meg a hirdetését, nem tudja, hogy tulajdonképpen kinek akar eladni. Hogy könnyebben felmérd a jó hirdetés formáját, elmondok néhány negatív példát. Ezek a rosz hirdetések, ezeket ne kövesd, bármilyen világhírű nagyvállalatnál láttad is ezeket, vagy az ezekhez hasonló példákat. Tehát a legkirívóbb negatív példák:

  • Egy sarki kisbolt országos lapban adta fel a hirdetését (Ez túl drága volt a várható eredményekhez viszonyítva. Inkább helyi lapban kellett volna hirdetni. A statisztika ugyanis bebizonyította, hogy ha van egy telelpülésen helyi lap, az rendszerint 80 százalékkal olcsóbban fogad el hirdetést, mint az országos nagy lapok és a helyi polgárok a helyi lapokat kétszer annyian olvassák, mint az országos lapokat. Az sem igaz, hogy aki nagy lapban hirdet, azt sikeresebb vállalkozónak tartják az emberek.)
  • Gyakori, hogy a rádió, vagy televíziós reklámokban a hirdető árukat és árakat sorol fel (A hallgató vagy néző már a második árnál elfelejti az elsőt, a harmadiktól pedig már egyáltalán nem figyel a reklámra. Az egész ilyen hirdetés kidobott pénz. Árakat felsorolni legfeljebb írott hirdetésekben, újságban, szórólapon szabad, ahol a potenciális vevőnek van lehetősége újraolvasni az ajánlatokat és összehasonlítani azokat.)
  • A hirdetés nem mondja meg, hogy hol és hogyan érhető el a hirdető bolt, vállalat (Sajnos nemegyszer láttam olyan hirdetést, ahol a legfontosabb adatok nem szerepeltek: Hol van a vállalkozásd, mi a címe, telefonszáma, van-e e-mail elérhetősége és honlapja. Az ilyen hirdetés a legroszabb hirdetések közé tartozik.)
  • A hirdetés szakszavakat és rövidítéseket használ, amit a kezdő potenciális kliens nem ért, pedig a hirdetés az új vevőknek szól, mert a régi vevő, ha elégedett a vállalkozástól kapott szolgáltatással, vagy a vásárolt termék minőségével, úgyis visszatér. A régi vevők figyelmét legfeljebb az akciókra kell felhívni. (Gyakori eset a mobiltelefon és számítógép üzleteknél és a háztartási gépeket, elektromos szerszámokat áruló boltoknál, hogy a hirdetésük tele van rövidítésekkel, szakszavakkal, amit a szakember, vagy a régi felhasználó nagyon jól ért, de az új vevők nagyon nagy többségének nem mond semmit..)
  • A hirdetés túl hosszú. (Rádióhirdetés vagy TV hirdetés ne legyen 30 másodpercnél hoszabb, de a legjobb eredményt a 15-16 máésodperces hirdetések adják)
  • A hirdetés ne legyen adathalmaz (Sok hirdető mindent el akar mondani a hirdetésében. Sokkal hatásosabbak a meglepő és humoros rövid hirdetések. Sokan emlékeznek még az egyik sörgyár hirdetésére, amikor egy asztaltársaság azt mondta „Erre iszunk”. Utánna megfordultak és azt mondták „Ere is”. A reklám tárgya a kezükben levő sörösüveg tartalma volt Az üveget úgy tartottak, hogy az természetes tartás volt, de a nézők jól láthatták a cimkét, a gyártó nevét és a termék nevét is.)
  • Sok hirdető hónapokon át ugyanazt a hirdetés jelenteti meg. Az erre vonatkozó statisztikai adatok szerint ahhoz, hogy egy hirdetés hatásos legyen, ha nincs virushatása, legalább 7-9 alkalommal kell a fogyasztónak látnia. De 15 alkalom után már unalmas, 20 alkalom után pedig már idegesítőnek tartják az emberek. Ezért jobb a hirdetéseket 7-10 naponként cserélni.)
  • Sok hirdető, különösen az újsághirdetésnél a maximális helykihasználásra törekszik. Annyira sok szöveget zsúfol be a hirdetés keretébe, hogy az már összeolvad a mellete levő szöveggel. Sokkal jobb lenne fele annyi szöveg vastag fehér üresen maradt kerettel. A fehér folt mindenképpen jobban felhívná az olvasók figyelmét, mint a már a mellette levő szöveg részeként ható hirdetés)
  • A hirdetés csak közöl valamit, de nem gondolkoztat el, vagy nem szórakoztat (A statisztikai adatok szerint sokkal jobb eredményt ér el az a hirdetés, amely elgondolkoztat. Mondjuk a hirdető kérdést tesz fel a potenciális vásárlónak. A humoros formában megjelenő hirdetések is hatásossabbak, mint a tömör adatközlő hirdetés. A statisztikai adatok szerint a hatásuk legalább kétszer olyan jó, de ha virushatást is ki tudnak váltani, akár százszor, vagy többezerszer is hatásossabbak lehetnek.)

 

A statisztikai adatok rámutattak arra, hogy a képpel vagy videóval társított reklámot közel háromszor annyian nézik meg, mint a pusztán szöveges reklámot. A rövid, háttérszínnel ellátott reklám is hatásosabb az egyszerű, fehér alapon megjelenő fekete reklámszövegnél. Az olvasók nem szeretik a rikító szineket, de a túl halvány pasztel szineket sem. Az olvasók és internetezők sokkal jobban kedvelik a meleg (piros és sárga színt tartralmazó) szineket, mint a hideg, kékes, zöldes szineket.

Reklámképeknél negatív hatást váltanak ki a provokatív képek, túl szexi, vagy csúnya személyeket ábrázoló képek. A leghatásosabb az emberi arc képei, de ezek közül is jobb a 20-30 éves, szép szemű mosolygó nők arcképei, mint ha férfiak képét társítanánk a reklámhoz. Persze ez attól is függ, hogy mit reklámozunk.

A virus reklám a legjobb hirdetés (Te is megosztod és terjeszted!)

A hirdetésről beszélve szólni kell a virushatású reklámról is. Ez a legjobb reklámfajta. Olyan reklám, szöveg, kép vagy video formájában jelenik meg, amelyet az internetezők előszeretettel osztanak meg. Az ilyen reklámot csak el kell indítani. Utánna szinte felbecsülhetetlen számú potenciális vásárlóhoz jut el, mert az internetezők rendre megosztják a közösségi oldalakon.

Virusreklámot nehéz csinálni. Gyakran olyan reklámok válnak virusos hatásúvá, amelyeknél az alkotóik nem is gondolták, hogy ilyen eredményt érnek el hirdetésükkel. Tény, hogy a humoros képeket vagy videókat, kedvenc háziállatokat tartalmazó képeket, vagy videókat tartalmazó hirdetések válnak a leggyakrabban vírusos hatásúvá. Ezek beindításához nem kell fizetni, csak egy posztot kell feltenned valamelyik nagy forgalmú közösségi oldalra (Facebook, Twitter, Pintarest...) Persze a virusos hirdetés csak akkor hatásos, ha a termékedet, szolgáltatásodat is reklámozza.. Érdemes hát kisérletezni vele.

Mivel a legtöbben a komoly, szinte filozófikus témával foglalkozó humoros képeket osztják meg, én elsősorban ilyennel kisérleteznék. Ami a házi kedvenceket illeti, az emberek 80 százaléka a kutyákat kedveli. A többi a macskákat, madarakat, tengeri malacot. A kigyók, kís hüllők inkább félelmet keltenek az embereknek, mint kellemes érzést, ezért ezeket kerüljük, ha virushatású reklámra törekszünk. A virus hatású reklám a komoly témával foglalkozó hirdetések esetében is hatásos tud lenni. Javaslom, keress egy jó képet valamelyik ingyenes fényképmegosztón és adj hozzá olyan szöveget, amely humorossá teszi, kedvező véleményt közöl a szolgáltatásodról, vagy a termékedről és már fel is teheted valamelyik közösségi oldalra. Jó, hogy az ilyen képeket az egyébként a hirdetésekből élő közösségi oldalak sem tekintik ingyenes  reklámnak, ezért engedélyezik, sőt a legtöbb még támogatja is, hisz növeli a közösségi akciók számát (like, megosztás, kommentálás), ami kedvezően hat azokra a hirdetőkre, amelyek fizetéses hirdetéseket adnak fel, tehát jövedelmet biztosítanak ezeknek a közösségi oldalaknak.

A marketing alapjait képező sikeres hirdetés titka

Hogyan hirdesd sikeresen a termékedet, vagy a szolgáltatásodat? Ha szeretnél többet megtudni arról, hogy hogyan legyél sikeres online vállalkozó, aki olcsón és jól hirdet, kérd tőlem a „Hogyan hirdesd a termékedet, vagy a  szolgáltatásodat? című anyagot a következő címen: miksa.beer@gmail.com. A tárgy mezőbe írd be: Hogyan hirdesd sikeresen a termékedet, vagy a szolgáltatásodat. Az online vállalkozások esetében ez fennmaradásuk és sikerük központi kérdése.

 

Ha online vállalkozás indításán gondolkozol (És miért ne tennéd? Hisz akár munka mellett is végezheted.) mindenképpen nézd meg a következő blogok régebbi bejegyzéseit is. Lehet, hogy az online munka hirdetéséhez, reklámozásához is kapsz valamilyen jó ötletet:

https://onlinevilag.blogspot.com/

https://hogyanoldmeg.blogspot.com/

https://internetspoeple.blogspot.com/

https://internetmunka.ewk.hu/niche-vallalkozasi -otlet/

 

Hozzászólások (0)