Belépés
Elfelejtettem a jelszavamat

Ingyenes látogatásnövelés az online vállalkozások számára

2021-05-30
A gazdasági élet az eladáson alapszik. Mindenki el akar adni valamit. És ez igaz a több mint tíz milliárdos internetes világban is. De hogyan tud ennyi honlap és blog közül kitűnni a te online vállalkozásod? Ha ezt az egy kérdést megoldod, sikeres online vállalkozó leszel. Több látogatót szeretnél a honlapodra, vagy a blogodra.? Én talán tudok segíteni. Nem arra karlak rábeszélni, hogy vegyél részt egy drága szemináriumon. Arra sem, hogy hirdesd drágán az online vállalkozásodat. Ez egészen más.

Sikeres internetes online vállalkozás

Az internetes online vállalkozások korát éljük. És egyre több sikeres online vállalkozás lesz. Érthető, hisz az online vállalkozások szinte pénz nélkül indíthatóak és vezethetőek. Az online vállalkozásokhoz nem kellenek gépek, drága felszerelés, nincs szükség termelési és raktározásra, nincs szükség dolgozókra. Az online vállalkozás esetében dolgozhatsz bárhonnan bármikor. És a jövedelem is csak tőled függ.

Persze téves volna azt hinni, hogy az online vállalkozás munka nélkül hoz jövedelmet. Az online vállalkozás nem mese, nem csodavesző. Az online vállalkozás nagyon is életszerű gazdasági tevékenység. Ha jól csinálod és azt csinálod, amit kell, az online vállalkozás eredményes leszel. Egyébként hiába vesztegeted az idődet, pénzt meg kár volna egyáltalán befektetni befektetni, ha az online vállalkozásból munka nélkül akarsz meggazdagodni.

A gazdasági életre jellemző, hogy minden az eladáson múlik. Mindenki el akar adni valamit. Vagy az idejét, vagy az erejét, vagy a tudását, vagy a jogait (kompetencia). Így van ez az online vállalkozások világában is. Az online vállalkozások ebben egyáltalán nem különböznek a fizikai vállalkozásoktól.

Bár az online vállalkozások sokban különböznek a fizikai vállalkozásoktól. Ezek olyan különbségek, ami miatt az online vllalkozásokat könnyebb elindítani és vezetni és az online vállalkozások könnyebben hoznak jövedelmet. Két szempontból azonban nincs különbség. Az egyik az, hogy munka nélkkül az online vállalkozások sem hoznak jövedelmet. Persze az igaz, hogy van olyan online vállalkozás, ahol sokkal könnyebb a munka, egyszerűbbek a feladatok, nincs szükség kompetenciára. Én ezeket az online vállalkozásokat szeretem.

A másik dolog, hogy az online vállalkozásoknál ugyanolyan fontos a látogatottság, mint a fizikai vállalkozások esetében. Egy sarki kisbolt sohasem hoz jövedelmet, ha egyetlen betérője se nincs. Mint ahogy az online vállalkozások sem termelnek nyereséget, ha nincs látogatottsága. Aránylag sok olyan online vállalkozás van, ahol nincs szüksége honlapra, vagy blogra, internetes jelenlétre. Itt az a fontos, hogy az elektromos postádat keressék fel a látogatók. De látogatóra szükséged van és minél több a látogató, annál jobb.

Látogató, vevők a fizikai vállalkozásoknál

A fizikai vállalkozások esetében a történelem során egész sor olyan technika alakult ki, amely üzletbe betérő potenciális vevőt hoz. Athénben, de sok más nagy városban is a forgalmas utcát járó ügynökök küldik az üzletbe a vevőket. Máshol táblás emberek járkálnak azzal a céllal, hogy a vevőket az üzletbe csalogassák. Esetleg röplapokat osztogatnak,

A fizikai vállalkozások esetében szerepe van a hirdetőújságoknak, az árengedményeket adó kuponoknak. És persze a legfontosabb az, hogy mennyire forgalmas helyen van az üzlet. Ez még azoknál a vállalkozásoknál is igaz, ahol azt szokták mondani, hogy nem fontos tényező az üzlet helyszíne. Mérések bizonyítják, hogy azok a kőművesek, vízvezetékszerelők, autómechanikusok, akik műhelyei, vagy hirdetési táblái egy város főutcáján vannak, sokkal több megrendelőt kapnak, mint azok, akik egy kis mellékutcában várják, hogy a potenciális vevő megtalálja őket.

Több látogató, sikeresebb online vállalkozás

Még jobban igaz ez az online vállalkozások esetében. Pontosabban egy online vállalkozás sikere csak attól függ, hogy hány potenciális embert tud elérni. Több látogató kell az online vállalkozás honlapjára, blogjára. Több potenciális vevő az online vállalkozás webshopjára. De több látogatót cseppet sem könnyű elérni.

Az online vállalkozások esetében mindenki a főutcán van. Több mint tíz milliárd honlap és blog akar eladni valamit. És naponta több százezer új honlap és blog születik. Ezek közül kell kitűnnöd. Na ez a nehéz az online vállalkozások esetében. Pontosabban nem nehéz, csak sokan csodavesszőre vágynak, drága szemináriumoktól várják az eredményeket. Pedig az online vállalkozás látogatói számának növelése sokkal egyszerűbb és könnyebb is lehet. Persze, ha tudjuk, hogy mit hogyan kell csinálni. És ez nem drága, sőt akár ingyen is megoldható!

Vannak közösségi oldalak, ahol meghatározhatod, hogy kiknek szóljon a hirdetésed. És a hirdetésed, ha jól határozod meg a célcsoportot, csakis azok előtt jelenik meg, akiket az online vállalkozásod terméke, vagy szolgáltatása érdekel.  Mást kár volna vele zavarni.

Vannak hirdetési lehetőségek, ahol csak a célba ért hirdetésért kell fizetned. Miért fizetnél azért, amit nem olvasnak el? Elvégre te pénzt akarsz keresni és nem pénzt pazarolni akarsz az online vállalkozásoddal.  

A legtöbb hirdetési felület azt szokta elmondani, hogy hány ezer ember olvassa mondjuk az adott újságot, hány autó megy el egy óriásplakát előtt, vagy mekkora a rádió hallgatóinak tábora, mekkora televíziós csatorna nézettsége. De ez kit érdekel? Engem nem. Téged?

Fontosabb volna ha azt meg tudná mondani, hogy az én hirdetésemet hány ember olvasta el, nézte meg. Vagy ami még jobb: Hány ember gondolkodott el azon, amit mondtam. Még abból az időből, amikor reklámszervezéssel foglalkoztam, megtanultam, hogy az eladott újságok számát, a nézők, vagy hallgatók számát könnyebb mérni és dicsekedni is lehet vele. Különösen a nagy hirdetővállalatok esetében. De a sikeres online vállalkozás esetében a termékei, szolgáltatásai iránt konkrétan érdeklődő emberek száma számít.  Nekem ugyanannyit ér, ha a televízió négymilliós nézőseregéből kétszázan veszik meg a szolgáltatáomat, mint ha egy jól szervezett akcióban kétszáz ember vesz részt és azok mind megveszik a termékemet vagy a szolgáltatásomat. Miért fizessek akkor többet az eredménytelenebb reklámért. Azért, mert a hirdetésszervezőnek az jobb?

Lehetőség az online céged hirdetésére

Egy online cég hirdetésére számtalan jó lehetőség van. Online vállalkozást mindenképpen csak azoknak az embereknek kell hirdetned, akik a célcsoportodat képezik. Ez közel sem olyan nagy és ördöngös tudomány, hogy ezt drága tanfolyamon kellene elsajátítanod.  Ha online vállalkozást indítasz, mindenképpen gazdálkodj okosan. Ne szórd a pénzed. Határozd meg a hirdetési politikádat és csak azt fizesd meg, ami eredményt hoz.

A közösségi oldalak mellett, ahol a célzott hirdetés a megoldás, itt vannak az ingyenes hirdető oldalak. Ha jól szerkeszted meg az online vállalkozásod hirdetésének szövegét, az ingyenes hirdető oldalak is jó eredményeket adnak. És ami a legjobb, az online vállalkozások jól elkészített hirdetéseit az ingyenes hirdetési oldalak örömmel fogadják. Ezek a hirdetési szövegek ugyanis növelhetik a hirdetési oldalak helyezését az egyes kulcsszavakkal kapcsolatban a keresőben. És ha az ingyenes hirdetési oldalt üzemeltető vállalkozó (mert ez is egy sikeres online vállalkozási ötleten alapszik!) érti a dolgát, külön figyelemmel kezeli az ilyen hirdetéseket.

Mivel rengeteg ingyenes hirdetési oldal van, ahol az online vállalkozásodat hirdetheted, legyenek igényeid. Várd el azt, hogy kellő figyelmet kapsz. Elvégre a jó hirdetés mindkettőtök közös érdeke. Messze kerüld el azokat, akik csak a pénzről, a plusz fizetési lehetőségről beszélnek és nem azt mondják el, hogy milyen plusz eredményt tudnak adni. Engem nem érdekel az, hogy mennyit kell fizetni, hogy sötét mezőben fehér betűkkel, vagy keretben esetleg külön helyen jelentetik meg a hirdetéseim. Az online vállalkozásod számára egyáltalán nem az a fontos, hogy milyen színű a hirdetésed. Nincs szükséged csillogó-villogó kis képecskékre, le-fel és jobbra-balra szaladgáló betűkre. Az online vállalkozásodnak csak sikeres hirdetésre van szüksége.

Egy ismerősömmel beszélgettem, aki egy világcég Közép-Európa-i részlegét vezette. Arról beszélgettünk, hogy a fizetett, vagy az ingyenes platform, a fizetett, vagy az ingyenes domain-e a jobb. Ő csak két dolgot említett. Az első az, hogy a legjobb a célba találó hirdetés. És ez még jobban igaz az online vállalkozások esetében. Mivel te online vállalkozást szeretnél indítani, jó ha ezt a gondolatot mindig szem előtt tartod.

A másik gondolata az volt, hogy ha megtudná, hogy bármelyik marketingesének lehetősége volt egy ingyenes reklámra és azt nem használta ki, az illető addig lenne a cégnél, amíg ő oda nem érne hozzá, hogy örökre kidobja. De legjobb volna a marketing szakmából is örökre kidobni az ilyen „szakembert”. Egy online vállalkozás esetében nem az a fontos, hogy minél többet fizessen a reklámért, hanem az, hogy a minél olcsóbb reklám minél nagyobb hasznot hozzon.

Együttesen eredményesebbek lehetünk az online cégek reklámozásában!

A hirdetés egy különös terület. Az online cégek hirdetése is. Biztos vagyok benne, hogy most nagyon sok marketinges, vagy magát marketinges szakembernek mondó ember haragszik rám. Pedig ez helyett jobban kellene dolgozniuk. Nekik is jobb lenne és azoknak is, akik reklámkampányait vezetik. Az ő feladatuk nem az, hogy kritizálják azt, aki bírálja őket, hanem az, hogy minél eredményesebben dolgozzanak.

A reklám nem egyszerű dolog. A marketingesek sok téves gondolatot ültettek el az emberek fejében. Az online vállalkozók fejében is, de az olvasók fejében is. Az egyik ilyen nagy tévedés, hogy az emberek nem szeretnek reklámot olvasni. Az igazság az, hogy az emberek nem szeretnek rossz reklámot olvasni. A rossz reklámot nem veszik észre az újságban, nem jegyzik meg a rádióban és a TV csatornát is elcsapják az ilyen reklámoknál. De a jó reklámot megjegyzik, elmesélik a barátaiknak, azok pedig az ő barátainak és így tovább.

Egyes számítás szerint ebben a láncban ha a reklám elmesélése elér az ötödik szintig, már a világ minden lakója értesült róla. Allj! Nem arra akarlak rábeszélni, hogy hálózatot építs, mert az nem fog működni. A hálózat építő vállalatok esetében sem nagyon működik, miért működne akkor egy esetleg egészen mással foglalkozó online vállalkozás esetében?

Csak azt akarom mondani, hogy a hirdetés világában is másképpen kell gondolkodni. Azt is mondhatnám, hogy új szelek fújnak, de ez nem igaz. A hirdetések már az ókorban is így működtek. Az ami megérdemelte, hogy szájhagyomány legyen, az szájhagyománnyá vált. Ami ezt nem érdemelte meg, az elveszett.

De ez egy egyszerű feladat az online vállalkozások hirdetésében. Nincs szükség csalafinta gondolatokra, megtévesztő beszédekre. Az online vállalkozások esetében a jó hirdetés azt jelenti, hogy azt mondod el az online vállalkozásodról a potenciális kliensednek, ami őt érdekli. Csak azt és semmi mást. Az ő nyelvén, ott ahol ő is elolvashatja és akkor, amikor szüksége van rá. A többi kidobott idő és pénz.

Van még egy fontos dolog. Az online vállalkozóknak a marketingesek rendszerint nem mondják el, hogy ha összefognak, könnyebben dolgozhatnak, jobb eredményeket érhetnek el. Együtt erősebbek vagyunk. Noha mindenki a saját online vállalkozását építi, együtt mégis sokkal jobb eredményt érhetünk el. Online vállalkozást indítok most én is. És ehhez keresek partnereket. Online vállalkozással foglalkozó embereket, akik nem pénzt költeni, hanem pénzt keresni akarnak. Ha te is online vállalkozással akarsz foglalkozni és érdekel ez a lehetőség, kérlek írj az e-mail címemre. A tárgy mezőbe írd be: online vállalkozások közös hirdetése – látogatásnövelés.

Szívesen fogadom azokat is, akiknek már van valamilyen online vállalkozásuk és jobb eredmény reményében csatlakoznának a csoporthoz és azokat is, akik csak most tervezik, hogy online vállalkozást indítanának. A közös munka mindenkin segíthet. És közben mindenki a saját online vállalkozását építi. Úgy, ahogy megtervezte, ahogy szeretné. A te online vállalkozásod a tied, az enyém az enyém. Ebben nincs közösködés. De mindannyiunk célja a biztos látogatásnövelés.

Ha jól dolgozunk (és én ebben szeretnék neked is segíteni), a te online vállalkozásod oldalára úgyis csak az fog ellátogatni, aki a te online vállalkozásod terméke, vagy szolgáltatása iránt érdeklődik. Akár a te, akár az én ismerőseim közül kerül ki. És az én online vállalkozásom termékeiről, szolgáltatásairól is csak azok érdeklődnek majd, akik számára ez fontos. Legyenek bármelyikünk ismerősei is.

Szóval ezért lehetünk együtt erősebbek. Meg azért, amit minden partnernek elmondok és amivel minden partnert segítek abban, hogy az online vállalkozásának hirdetése eredményesebb legyen., több látogatót vonzon a honlapjára, blogjára, vagy e-mail fiókjába.

Nem közös online akciókról van szó!

A lényeg, hogy nem közös online akciókról van szó. Nem tudod megtenni, hogy bekapcsolódsz a csoportba és semmit se teszel, a látogatók és a vásárlók meg csak úgy özönlenek az oldaladra, vagy a webshopodra. Ilyen nincs. Ez mese volna.

A csoportban mindenkinek megfelelő ütemben (napi 10-15 perc) megfelelő faladatokat kell elvégeznie. A lényeg, hogy mindez nem kerül pénzbe és hogy látogatót hoz. Neked nincs már eleged abból a sokszor elhangzó ígéretből, hogy ha ezt vagy azt megteszed, ha ennyit meg ennyit fizetsz, pár tíz ezer látogató rohan majd, hogy megvegye a termékedet, vagy a szolgáltatásodat? Ideje volna végre olyasmivel és úgy foglalkozni, hogy az eredményt hozzon az online vállalkozásod számára. Különösen akkor, ha ez a látogatók számának növelése nem kerül a pénzedbe se.

Persze tudom, hogy ezt a napi 15 percet másra is felhasználhatnád. Mondjuk elolvashatnál egy blogot, ami arra biztat, hogy íratkozz be egy drága online tanfolyamra. Vagy meghallgathatsz egy nagyon rövid webináriumot. Ha gondolod, csináld azt. De nekem arra már sem kedvem, sem időm. És remélem, nagyon sok ember így van ezzel. Nem akar eredménytelen hosszú előadásokat hallgatni. És nem akar fizetni azért, ami nem ad eredményt az online vállalkozásának. Szerkesztő koromban azt mondtam az újságíróimnak, hogy aki hét oldalnál többet ír, az hazudik. Most is azt mondom: Ha valamit nem lehet 30 percben elmondani, akkor azt kár elmondani. (Persze a regény az más kategória, de azt úgyis csak az olvassa el, akit a regény érdekel).

Fontos az is, hogy az általam ajánlott lehetőség ingyenes. Nem kell senkit sem semmire rábeszélni, nem kell senkivel semmit sem megvetetni, ha az illető nem akarja azt megvenni. Te csak elmondasz egy kedves történetet az interneten és hagyod, hogy az emberek szórakozzanak. Elvégre ez az internet egyik célja. Minden más a jól megtervezett történet dolga.

Fontos az is, hogy nem az ismerőseidet kell ezekkel a történetekkel traktálnod. Aki akarja, majd megtalálja és elolvassa. Az ismerőseid, barátaid nem azért az ismerőseid és a barátaid, hogy az online vállalkozásod kliensei legyenek. Majd megveszik a termékedet, vagy a szolgáltatásodat ha akarják és szükségük lesz rá. Nem kell az online vállalkozás világát és a barátok világát összekeverni. Abból még soha nem lett semmi jó.

Tudom, hogy most nagyon sok marketinges és multi level marketinges fúj, dühöng. Ők mást tanítanak. Arra akarnak rábeszélni, hogy a termékeket add el az ismerőseidnek. Ne tedd. Majd megveszik, ha kell nekik. A termékedet és a szolgáltatásodat csak azoknak add el, akiknek szüksége van rá. Más akkor sem lesz a vevőd, ha a legjobb barátod. És ha ezt nem hiszed el, nem csak az online vállalkozásod mehet tönkre, hanem a barátságotok is megszakadhat.

Az alapigazság az, hogy bárki bármit el tud adni. De csak annak, akinek arra a valamire szüksége van. És ez így van az online vállalkozás esetében is. Éppen ezért felejtsd el a mindkét felet gyötrő rábeszéléseket, noszogatásokat. Az sikeres online vállalkozások esetében nincs helye a kötelező vásárlásnak, plusz költségeknek, induló csomagoknak meg efféle dolgoknak, ami csak az egyik fél érdekeit képezik.

A lényeg a látogatásnövelés

Nem akarlak rábeszélni erre a lehetőségre. Ha van online vállalkozásod, de te másképpen akarod megszerezni a szükséges számú látogatót a honlapodra, vagy a blogodra, tedd azt. Én csak olyanokat keresek, akik nem akarnak pénzt költeni, de szeretnének több látogatót, szeretnének egy jó látogatásnövelő programot. Olyanokat, akik hajlandók ezért napi 10-15 percet feláldozni internetes munkájukból és akiket érdekel egy közös online lehetőség.

Ha te ezek az emberek közé tartozol, írj!

 

Hozzászólások (0)